عیب یابی و تست نیروگاه های خورشیدی

خدمات شرکت آسمان رصد هادی در رابطه با تست نیروگاه های خورشیدی :

1.تست ترموگرافی هوایی نیروگاه های خورشیدی

مهمترین تست  برای عیب یابی نیروگاه های خورشیدی، تست ترموگرافی می باشد. در نیروگاه های بزرگ (بزرگتر از 1 مگاوات) عملا تست ترموگرافی بصورت زمینی مستلزم صرف زمان و هزینه زیاد می باشد. شرکت آسمان رصد هادی مطابق با استاندارد IEC62446-3-2017 اقدام به انجام تست هار ترموگرافی نیروگاه های خورشیدی با استفاده از پهپاد می نماید. این روش علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، از دقت بسیار بالاتر نسبت به روش های زمینی برخوردار می باشد. عیوبی نظیر هات اسپات پنل ها، قطع شدن استرینگ ها، عمل کرد دیود های و … با این روش با ذکر مختصات قابل شناسایی می باشند.

2. تست IV-CURVE

یکی دیگر از تست های مربوط به نیروگاه های خورشیدی که می تواند در عیب یابی نیروگاه های خورشیدی بسیار مثمره ثمر بوده و تعداد دیگری از عیوب مربوط به پنل ها و استرینگ های نیروگاه را مشخص نماید تست IV-CURVE می باشد. در این تست به کمک دستگاه مخصوص، جریان به پنل تزریق و ولتاژ اندازه گیری می شود. خروجی این تست یک منحنی به نام IV-CURVE می باشد. با مقایسه منحنی بدست آمده از این روش و منحنی ارائه شده توسط سازنده پنل می توان پاره ای از عیوب را شناسایی نمود. شرکت آسمان رصد هادی قابلیت انجام این تست هم بصورت پنلی و هم بصورت استرینگی را دارا می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات بازرسی و عیب یابی نیروگاه های خورشیدی و مراکز صنعتی شرکت آسمان رصد هادی با ما تماس بگیرید

عیب یابی نیروگاه های خورشیدی
بازرسی و تست و عیب یابی نیروگاه های خورشیدی
3. تست Electroluminescence یا EL TEST

این تست به این نحو است که جریانی به پنل خورشیدی تزریق و پنل از خود نور در طیف Infrared ساطع می کند. به کمک دوربین های مخصوص EL- Test نور های مادون قرمز ساطع شده ثبت می گردند. قسمت های آسیب دیده اکثرا نوری از خود ساطع نمی کنند ولی در شرایط خاصی نیز می توانند نور شدید تر از قسمت های سالم تولید کنند. این تست یکی از بهترین روش های تشخیص PID پنل های خورشیدی در مراحل اولیه است. شرکت آسمان رصد هادی قابلیت انجام این تست را نیز دارا می باشد.

4. تست های ویژوال (بصری) نیروگاه خورشیدی

درصد زیادی از موارد در عیب یابی نیروگاه های خورشیدی ناشی از عواملی نظیر: سایه اندازی، شکستگی پنل ها، فضله پرندگان و … است. پایش ویژوال نیروگاه های خورشیدی جزء لاینفک تست ترموگرافی می باشد. این انجام تست بصورت زمینی برای نیروگاه های خورشیدی بزرگ (بزرگتر از 1 مگاوات ) عملا پروسه ای زمانبر و غیر دقیق می باشد. شرکت آسمان رصد هادی با در اختیار داشتن پهپاد های تخصصی و دوربین های هیبریدی (ترمال –اپتیکال) در حین انجام تست تروگرافی هوایی، عکسبرداری در طیف نوری RGB را نیز انجام می دهد. ترکیب نتایج تست های ویژوال و ترمال، عیب یابی با دقت خداکثری نیروگه را سبب خواهد شد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات شرکت آسمان رصد هادی با ما تماس بگیرید.

بارزسی فنی و عیب یابی نیروگاه های خورشیدی

 

مطالب مرتبط:

 

سئو و پشتیبانی : آوین نت