Rate this post

نقشه برداری هوایی چگونه انجام می شود؟ در سال هاب اخیر با توجه به گرانی قیمت سوخت از یک طرف و آسیب های زیست محیطی از طرف دیگر اقبال به انرژی های تجدید پذیر در دنیا به شدت رو به افزایش است. در این میان نیروگاه های خورشیدی و بادی نسبت به سایر نیروگاه ها تجدید پذیر با استقبال بیشتری از جانب کشور ها مواجه شده اند.

نقشه برداری این نیروگاه ها بواسطه مساحت نسبتا زیاد زمین محل احداث آنها عملا با روش ها سنتی نقشه برداری زمینی به لحاظ اقتصادی توجیه پذیز نمی باشد. استفاده از پهباد برای این نوع نقشه برداری علاوه بر دقت ، سرعت بالاتر و خروجی های بسیار متنوع تر را نسبت به نقشه برداری زمینی ارائه خواهد داد.
خدمات نقشه برداری شرکت آسمان رصد هادی برای نیروگاه های خورشیدی و بادی به شرح ذیل می باشد:
الف) نیروگاه های خورشیدی:
1. تهیه نقشه های توپوگرافی با دقت و رزولوشن بالا
2. تهیه نقشه های اورتوموزاییک با قابلیت باز کردن توسط نرم افزار AutoCad
3. تهیه Digital Surface Model (DSM) یا مدل دیجیتالی سطح با قابلیت باز کردن توسط نرم افزار های Arc GIS- Global Mapper و …
4. تهیه فایل KML با قابلیت باز کردن توسط نرم افزار Google Earth به صورت آفلاین با رزولوشن دلخواه
شرکت آسمان رصد هادی در سال 95 نقشه برداری هوایی از محل نیروگاه 10 مگاوتی خورشیدی واقع در یزد را انجام داده است که خروجی های مختلف آن در قسمت زیر قابل مشاهده می باشند (کیفیت عکس های اصلی بسیار بالاتر از آنچه در سایت نمایش داده شده اند می باشد)

کارفرمای پروژه نقشه برداری هوایی شرکت آلمانی Kronos Solar می باشد.

n1

نقشه اورتو موزاییک

n2

Digital Surface Model یا مدل دیجیتالی سطح

n3

نقشه توپوگرافی محل نیروگاه

n4
لایه google earth محل نیروگاه (رزولوشن فایل اصلی بسیار بالاست)

ب) نیروگاه های بادی:
نیروگاه های بادی نیز به علت وسعت زیاد زمین آنها ، یکی از کاندیدا های نقشه برداری هوایی هستند. در این نوع نیروگاه ها نیز تمام خدمات ذکر شده بالا (برای نیروگاه های خورشیدی) قابل انجام توسط شرکت اسمان رصد هادی برای نیروگاه هایبادی می باشد.
از دیگر کاربرد های نقشه برداری هوایی ویژه نیروگاه های بادی تهیه نقشه توپوپرافی و کدل سه بعدی زمین جهت استفاده در نرم افزار های تخصصی تحلیل و آنالیز نیروگاه های بادی نظیر Wind Pro می باشد . لازم به توضیح است که عوارض و زبری های زمین تاثیر به سزایی در الگوی باد محل احداث نیروگاه بادی خواهند داشت . از اینرو مدل سازی دقیق ان ها سبب افزایش دقت تحلیل های نرم افزار Wind Pro خواهد شد.
شرکت آسمان رصد هادی قادر به تهیه نقشه های مذکور با فرمت SHAPE می باشد که فرمت قابل وارد کردن درنرم افزار Wind Pro است.

بر ای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط:

سئو و پشتیبانی : آوین نت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.