Rate this post

بازرسی خطوط انتقال برق با هلی شات از بهترین روش ها برای بازرسی است. خطوط انتقال نیروی برق یکی از کلیدی ترین زیرساخت های هر کشور می باشد. تامین پیوسته و مطمئن برق مستلزم بازرسی دوره ای از تجهیزات خطوط و پست های انتقال برق می باشد. در روش های کنونی انجام این بازرسی ها بعضا نیاز به قطع کردن برق تجهیزات مذکور دارد که سبب بروز خاموشی ها و یا بعضا افزایش بارگذاری خطوط و پست های مجاور می گردد.
از کاربرد های اخیر پهباد ها در دنیا استفاده از آنها برای این نوع از بازرسی ها می باشد.بزرگترین مزیت پهباد ها در این زمینه عدم نیاز به بی برق کردن خطوط و پست های فشار قوی می باشد. تهیه عکس های با کیفیت بالا و از فاصله نزدیک ، ثبت مختصات GPS هر عکس ( به نحوی که مثلا در یک مسیر طولانی و تعدار زیادی از دکل های فشار قوی ، عکس های مربوط به هر دکل با استفاده از GPS دسته بندی می گردند) ، امکان تصویربرداری ترموویژن (حرارتی) و امکان مقایسه عکس های قدیمی و جدید و شناسایی روند آسیب به تجهیز می باشد.
بازرسی هوایی (با استفاده از پهباد) خطوط و تجهیزات فشار قوی کار ساده نیست . از طرفی میدان های الکتریکی و مغناطیسی حاصل از ولتاژ و جریان فشار قوی می توانند سبب اختلال در عملکرد ماژول GPS پرنده های عمود پرواز گردند و از طرف دیگر طول نسبتا زیاد هادی های فلزی نیز می تواند ماژول COMPASS این پرنده ها را مختل نماید که هر دوعامل فوق می تواند سبب برخورد پرنده با تجهیزات برقدار و عواقب گسترده گردد.
بنابراین آشنایی با حریم ولتاژی خطوط و دکل های فشار قوی و مهارت و تسلط به هدایت پرنده از ظروریات انجام بازرسی هوایی تجهیزات فشار قوی می باشد.
شرکت آسمان رصد هادی با ابرخورداری از کادر مجرب پروازی (مهندس برق – قدرت ) و همچنین سابقه پروازی مناسب یکی از شرکت های ثبت شده در اتحادیه هوا و فضا در این رسته می باشد و در این زمینه آماده همکاری با شرکت های برق منطقه ای ، شرکت های توزیع ، صنایع بزرگ و … می باشد.
نمونه ای از بازرسی یک دکل 63 کیلوولت برقدار را با استفاده از بازرسی خطوط انتقال برق با هلی شات می توانید در قسمت پایین ملاحظه نمایید:

 
 

بر ای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. 

مطالب مرتبط:

سئو و پشتیبانی : آوین نت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.